Grinfärdig

Har varit ute i huset heela dan. Kom dit strax före 10 och åkte hem halv sju. Men nu är golvet i köket färdig lagt, sånär som på 2 små bitar som ska kapas till. Jag är helnöjd att jag fick till allt. Hade riktigt stora problem ett tag, så jag fick riva upp en stor bit och börja om för plattorna var lite för korta. Lite irriterande med tanke på att det inte var ett billigt golv direkt, det bör ju ska passa utan att behöva bygga pussel.
Fick dit luckor på överskåpen också. Sen var Olles kompis snäll och kapade till bänkskivan, så nu är det till att sätta i diskhon. Med lite tur så får vi nog vatten i köket då till veckan. Ska ringa "röris".
Imorgon blir det till att tapetsera bla. Suck! Jag rekommenderar inte att köpa förklistrade tapeter, värdelöst!

När jag skulle åka hem hade det ju snöat ett tag och övergått till snöblandat regn. Jag lyfte på torkarbladen för att sopa av bilutan och då lossnade det ena... Perfekt väder för det! Fick åka med enbart ett blad och den andra "armen" ståendes rakt upp. Intressant syn. Stannade på OK i Kvissle och köpte ett nytt, Visade sig vara nåt special jag fick tag på, med nån plastflärp som skulle dras ut m.m. Efter 10 minuter var jag dyngsur och nära att börja gråta, så då var det bara att köra hem till stan med endast ett blad. Usch vad jag tyckte synd om mig själv då som hade slitit hela dan och sen blev iskall och genomsur på det. Avslutade dagen i soffan med ett drama, Grace is gone. Grät en skvätt fast den inte var så jätte bra, men dock sorgligt slut.

Imorgon är det första advent. Inte för att jag har ens funderat på varken ljusstakar eller stjärnor. Men lyssnade på den här favoriten och kom i lite adventsstämning. Den känns lite "julig" för mig och blir som bäst efter 2 minuter =) Kurtan!

Nä nu kastar jag in handduken. Good najt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0