Neggo med bad luck

Har inte gått nå vidare för mig på sista tiden... Därför jag inte orkat skriva. Allt tär på psyket.

Började med att diskmaskinen gick sönder, började läcka vatten. Och eftersom jag hade köpt den på Ikeas fyndavdelning så får jag ingen ny utan jag fick pengarna tillbaka. Så då fick vi lägga på 2000:- och köpa en ny.

Sen köpte vi ju en spis veckan innan jul. Nu har dom sänkt den 1000:-. Som tur är så har El-Giganten prisgaranti i 30 dagar. Men det är ju omständigt. Dessutom hade vi beställt en torktumlare där som var försenad. Ingen har ringt, så vi åkte dit igår och kollade med dem om den hade kommit. Tjejen vi fråga sa "ja den finns på lager så det är ju bra om ni hämtar den så fort som möjligt." Kanske dom skulle ha ringt då...?! Puckon!

Åkte upp på Media Markt och kolla lite. Träffade en gammal arbetskompis som jobbar med vitvaror. Köpte en där istället som blev biligare. Tog pengarna tillbaka på El-giganten och tjänade 700:-.

Köpte en byrå på Ikea häromdagen, som det var en liten skada på = billigare. Men när jag skulle sätta ihop den så var den felborrad. Fick åka till Birsta och byta delar.

Sen golvet som vi lagt in i både kök och hall har det nu blivit rea på. 150:- rabatt per kvadrat. Och vi köpte 15, så det var en del pengar vi gick miste om. Sen blev det ju inte bättre av att det har blivit fel på golvet. Det har släppt ifrån 2 plattorna, så vi har skickat in bilder, vi får se vad som beslutas.

Kaklet i köket och klinkersen i badrummen har det också blivit rea på nu, 70%!!! Kul!

Man kan säga att vi handlade i fel tid på året...

Avslutningsvis så är det min födelsedag idag. Jag har 38 graders feber och hostar som fasen. Ingen tårta blev det heller... Men jag har iallafall fått ett antal paket levererade till dörren, plus blommor och paket från Anna och mängder av grattishälsningar på Facebook. Tack!

Hoppas mitt 32:a år blir bättre än det 31:a.

Nu måste jag vila, innan jag svimmar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men herre gud vilken otur med allt :( Men GRATTIS pa fodelsedagen i alla fall. Det ar val 25 du fyller? ;)

2009-01-18 @ 17:32:42
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Anna

Men herre gud! Hur är det möjligt att ha sånt oflyt!?!? Men ett stort grattis på födelsedagen! Man skulle ju nästan kunna säga att det faktiskt bara kan bli bättre... =)

2009-01-18 @ 20:06:32
URL: http://mittlivmedhund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan låter halvtungt det där.... men som dom säger.. allt som inte dödar härdar! Du kommer bli stålkvinnan!!!!!!!!!!

Som sagt.. GRATTIS!!

2009-01-18 @ 22:32:08
URL: http://www.jissa-marita.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men ojojojoj, kan det bli nå bökigare??? Ett stort grattis i efterskott! Å jag hoppas oturen vänder och att du kryar på dig!!!

Kramar

2009-01-19 @ 10:41:22
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: Cissi

He he, ja det har väl kunnat vara värre ändå.

Tyvärr mår jag sämre idag än igår. Helt färdig! Och jag som ska ha utbildning hela veckan.

2009-01-19 @ 12:12:13
Postat av: janet

hej på dig!!

hörru du det kan väl inte bli så mycket värre nu eller? men du är ju på benen idag iallafall..du får ta en riktig bläcka, glömma o gå vidare!!! pöss på re!

2009-01-23 @ 18:25:21
URL: http://fabulousjanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0