Ja ä inte bitter

Jo förresten, det är jag.
Motgång efter motgång.

Igår gick bilen sönder. ABS-lampan har lyst nån vecka, men eftersom jag inte haft tid, lust och pengar att åtgärda det och det inte är akut, så har jag låtit det vara.
Men igår på väg till jobbet började bilen att tjuta, högt! 3 lampor lyste, så jag fick stanna och ta upp instruktionsboken till bilen. Stod att bromsverkan var nedsatt och att jag inte skulle vara säker på att det fungerar just.
Shit, vad illa tänkte jag. Vände om och tog sambons bil. Nu har jag lämnat in bilskrället på verkstaden. Får se hur dyrt det blir... Den ska säljas till våren, nu har jag fått nog!

Förra veckan blev vi tvugna att byta telefonnummer. Det ringde flera samtal om dagen till oss och sökte olika företag. Visade sig att numret står kvar på Eniro som "Gamla Och Nya Byggnader I Sundsvall AB". Visst har vi byggt och renoverat mycket men...
Vi fick alltså ett nytt nummer. Igår kväll ringde det nån och la på. Sen idag har det ringt och sökt nåt företag plus en som bara la på igen. Så nu kollade jag om det stod nåt på Eniro. Jo, mycket riktigt så står det  "Norrlandsfotografen Öiwind Berggren" på det numret. HELT otroligt!
Men vad som var ännu märkligare var att hans hus var vi med och budade på.

Man börjar ju undra om det är nån som skämtar med oss.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men haha Cissi, du verkar inte ha det lätt nu för tiden. Nu får du se till att allt går bra istället :)

2009-01-27 @ 20:32:43
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jösses! Man vet inte om man ska skratta eller gråta!? Nu får det väl ändå vara slut på allt tok!? Håller tummarna för att turen vänder :) Du kanske köper en trisslott och "plötsligt händer det"....

2009-01-27 @ 21:42:45
Postat av: Cissi

Hm, jag vann ju iofs 38:- på Lotto i lördags...

2009-01-28 @ 13:23:42
Postat av: Therese

Där ser du!! Nu har vinden vänt.. Lottovinsten är bara början :) Vi ses på lördag!

2009-01-29 @ 15:29:21
Postat av: Cissi

Japp, å så ska jag ju jobba med er på Byten på lördag. Riktig högvinst =)

2009-01-29 @ 18:29:15
Postat av: janet

ha ha....jag känner igen det här på nå vis...

jo det är nån form utav bibelverksamhet som har samma nummer som vi men annat riktnummer..

jag höll på att bli galen ett tag...kul att se dig på jobbet idag...blir alltid lika glad av dig! du är ju så coooool ;)

Love //J

2009-01-29 @ 22:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0