Åter till vardagen

Nu har man kommit hem och återfått medvetandet efter semestern.
Känns inte helt överdjävligt att gå och jobba imorgon. Så semestern måste ha gjort susen. =)

Har nyss flyttat över alla bilder jag tagit till datorn. Konstigt vad mycket skumt som fastnar på bild, trots att man mest legat i solstolen... Och här en bild ifrån min position.



Har iallafall haft det kanon. Soligt, god mat och mycket vila. Precis som det ska vara på semestern.

Det som var negativt var väl att vi fick ett rum på markplan. Det är inget jag gillar.
Dessutom var det lite jobbiga grannar som hade balkongen som satt ihop med vår. Skåningar! Ett par som tillhörde ett sällskap på 16 personer, vuxna och barn. Och eftersom vi bodde 5 meter från poolen, så höll dom till större delen till hos detta par.
Alltså, jag vet inte vad det är, men när det står en skånsk tjej och skriker högt så att typ alla inom poolområdet hör att "Oscaj, du måste gå och baajjja nu på en gååång". Då blir jag skapligt irriterad. Just att hon var skåning gör att jag drar alla skåningar över samma bajja-kam. ;-) Hon fortsatte med detta tjat på pojken om olika saker, under hela veckan.
Anna hur står du ut där nere!?

Lite kul var dock att grannarna inte verkar fattat att vi var svenskar. Killen sa godmorgon på olika språk varje morgon dom passerade oss vid frukost. Trots att jag svarade med ett glasklart "godmorgon" varje gång. Han tog det på engelska några svängar, sen på nån norsk variant. Vi skrattade gott åt det iaf.

Nä, nu ska jag gå och knyta mig. ENSAM. Hua! Olle har dragit till Åre med klubben han är med i. Borta hela helgen. Inte kul då jag är rätt mörkrädd.


Kommentarer
Postat av: Jayzee

Låter som en härlig semester! Förutom skåningarna. Men jag tror inte att det är så mycket dialekten som det där ständiga, högljudda tjatet på ungarna, helst inom kiss- och bajsorienterade ämnesområden. Hela tiden!

2009-09-26 @ 09:23:19
URL: http://jayzee.blogg.se/
Postat av: Anna

hahaha ni verkar ha haft det bra!

det bästa med att vara nere i malmö nu är att de flesta man umgås med är från andra ställen än just skåne-land.. :)

dessutom har vi ju inte många veckor kvar.. har gått alldeless för fort!

2009-09-26 @ 10:59:19
URL: http://annaleyonberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0