Märkliga människor

Det har det varit gott om idag på jobbet.

Hade en ytterst underlig/flamsig kund innan stängning. Hon ville i princip att jag skulle bestäma helt vad hon skulle handla. Höll på strula på och möblerade om sommarbutiken i nästan en timme.
Jag tänkte att stackars hennes dotter, som hon hade med sig. Efter ett par minuter när jag blev ensam med den minst 10-åriga dottern vid disken så förstod jag att hon var lika speciell:

- Du... Har du någon man?
- Ehh... Nja... Jag vet inte riktigt vad...
- Så du vet alltså inte om du har någon man, eller?

Jag blev lite ställd. Liten, rapp och underlig 10 åring. Hade hon varit 5 år har jag ju kunnat köpt funderingen/ påhoppet.
Som tur var så dök det upp en annan kund i samma veva, som jag kunde hjälpa och låtsas som om inget hade sagts.

Imorgon är det den stora kändisfesten. Blev klar med klädseln först idag. Och ändå är ju kläderna inte så speciella. Men vi ska vara lika och allt ska stämma.

Måste hinna till mamma med morsdagsblomma imorgon oxå, hon drar till Tallin på morsdag. Vi brukar inte fira den dagen just. Men i år känns det extra viktigt att fira att man är glad över att ha mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0