Bloggtorka

Bloggtorka har drabbat mig.
Jag har helt enkelt inte haft nåt att skriva. Inget tillräckligt intressant eller ens fullständigt ointressant att berätta.

Kan ju bekräfta att mitt projekt med att måla och fixa om vardagsrummet är på väg att ordna upp sig.
Målningen är färdig, så nu är det ny tv-möbel plus lite tavlor som ska inhandlas. Kanske bjuder på nån bild när det artar sig framöver.

Imorgon ska vi viga nån förmiddagstimme till att skifta däck på min bil. Det är ju lite vanskligt att köra bil kl. 04.30 på morgonen utan vinterdäck.

Ja, just. Historien om vinterdäcksstrulet är ju mindre skoj. Var ju en på mitt jobb som frågade om jag hade en Seat och ifall jag ville köpa hennes nästan nya däck till ett bra pris. 
Hon hade ju haft en exakt lika bil, så när som på motorerna. Fint, tänkte jag. Hur mycket tur kan man ha!? Vinterdäcksinköp står ju inte högt på listan över favoritsysselsättningar.
Givetvis gick det ju åt pipsvängen innan det var färdigt.
Olle åkte på däckverkstaden och köade i 1,5 timme bara för att höra att däcken var alldeles för små för min bil, dom gick helt enkelt inte att få dit. Jippi.
Visar sig efter lite eftersökning att det skiljde ett år mellan åra bilar, så det var inte samma dimensioner på hjulen.
Hatar verkligen bilbekymmer.

Ett annat missöde. Fick mina nya brillor för nån vecka sedan. Första dagen jag använde dem skulle jag justera dom lite när jag kom in på jobbet, så jag tog en tång och klämde lite på "näs-kuddarna". Dålig idé visade det sig. Stort märke på ena glaset. Bingo - lingo!

Ja ja, men jag har ju tur i spel iallafall. Vann 21:- på Lotto i lördags! =)

På lördag blir det baluns. Ett gäng från jobbet ska ta en fest ihop och bla. tacka av en kille som ska sluta hos oss för han har fått nytt jobb, sen blir det en sväng på stan.
Frida och jag är "festsamordnare". Kommer nog bli ett riktigt sjöslag. Seglarhatt på!

Nu väntar inredningslektyr och några timmars djup sömn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0