Vandaler

Nu har jag samlat på mig ett 400-tal bilder igen sen sist jag skrev här. Många bilder blir det.

Ja, men om vi börjar med kvällen jag och Janet var ute med kamerorna då. Vi var i 1,5 timme inom området för Nyhamnsfabriken på Essvik. Som är nedlagd sedan början på 80-talet.
Sen verkar det inte ha varit nån aktivitet där de senaste 3-4 åren.
Så när som på några mindre smarta männsiskor som skulle behöva överdosera valium.
Dom har vandaliserat hela området. Varje liten vrå. Inte ett helt fönster såg jag på hela tiden jag var där.
Och det finns många fönster på den fabriken. Knappt en ren vägg ifrån graffiti och klotter heller.

   







Fascinerande är att när fabriken stängde så tog man bara av sig arbetsskorna, släkte lampan och gick ut.
Det är iallafall den känslan man får när man ser alla gamla arbetskläder som ligger på golvet.
Hittade några gamla bekanta föremål där också, då några av mina vänner hyrde en lokal som garage...





Tidigare samma dag var jag på Klampenborg och tog lite bilder i det fina höstvädret.







Imorgon kanske det dyker upp lite bilder ifrån helgen i Sthlm/Åland.


Kommentarer
Postat av: MP

Fina bilder you got there...

Fabriken är ett kapitel för sig.. för vem fan är ansvarig för den nu?? Sanering va namnet och ingen vill stå för det.

Kul att du fotar.. hör gärna av dej när du ska ut så kanske jag följer med någon gång! ^

Ha en fortsatt bra helg.

2010-10-10 @ 08:11:58
Postat av: Cissi

Tack!

Vette fasen vem som har ansvar för den nu. vägarna ner är blockerade, så man komme bara ner till fots.

Det luktar fortfarande skurk i garaget, trotsa att det står vidöppet....

Japp det kan jag göra! Gör det du med ifall du får nåt infall!

2010-10-11 @ 20:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0