Det är fint att vara fet!

Åtminstone om man är spargris.
-
Dom orden, plus en himla massa viktminskningsreklam ser man konstant på Facebook.
Det hade ju helt klart varit praktiskt om man var född spargris.
-
-
Ja, nu har jag ju inte blivit inspirerad av FB, men jag har iallafall bestämt mig nu för att göra något åt min blekfeta hydda.
Gick med i Viktväktarna i måndags. Hade egentligen inga planer på just den metoden, men hittills känner jag mig nöjd över valet. Så smidigt när man bara lägger in vad man ätit på nätet, plus att man där hittar vad allt är värt enligt deras system. Jag tror faktiskt att det kan funka.
Hade inte tänkt skriva det här, men det ger väl lite extra push för att klara av det.
Om jag skriver här varje vecka vad jag gått ner, så får jag ju skämmas om jag misslyckas... =)
-
Målet är väl att slippa skämmas över att vara extremfet.
Att exempelvis kunna följa med brorsans ungar på badhuset vore ju en dröm.
Eller bara bada offentligt på sommaren skulle ju underlätta. Jag som älskar att bada!
Kunna köpa lite schyssta kläder, inte bara handla nåt diskret för att skyla valkarna.
Skulle vilja åka slalom på vintern i nån reko outfit.

Kommentarer
Postat av: janet

tycker att det är såå tråkigt att man skall behöva gå omkring o skämmas för hur man ser ut..tänk om det hade varit ens insida som alla såg...fatta hur poppis man skulle va..hahah

jag är fullt medveten om hur jag ser ut o vi lider av samma problem..sen tycker jag väl att extremfetma är lite attta i både när det gäller dig o mig..men smala det är vi inte..men vi är halt jävla fantastiska iallafall!!! puss på re goding!

2011-01-28 @ 12:44:20
Postat av: Cissi

Tack gullet! Jag ändrar det till bara fet då. Tror jag har bmi på närmare 40, med andra ord fet!

2011-01-28 @ 22:23:19
Postat av: Norrbaggen NOT

JAg har börjat åka i Nolbymassivet, skulle vara mycket trevligt med sällskap.....

2011-01-28 @ 23:34:23
Postat av: Anonym

Finns ju även viktklubb.se där man räknar kallorier det är lättare för kallorivärdet står på de flesta produkter

2011-01-30 @ 11:20:22
Postat av: Anonym

Finns ju viktklubb.se också lättare att använda då de räknar kallorier istället för points.

2011-01-30 @ 11:53:50
Postat av: Cissi

Jasså, nolbybacken alltså! Fan vad sugen jag blir att haka på!

Har kollat skidor på Blocket. Måste nog ta och köpa mig ett par!



Jo jag vet att det finns Viktklubb, men jag fick ett billigare erbjudande på v.v och jag vill kunna äta fritt av frukt och grönt. Men om inte v.v funkar får jag väl tänka om!

2011-01-31 @ 10:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0