Ännu en dag i solen

Idag har vi varit på Norviksstrand och solat och badat. Måste vara en av dom bättre stränder i Sundsvallstrakten och inte så mycket folk. Det är 4:e dagen i rad vi är på beachen nu, så man börjar få lite färg.
Roligt att det var lite barn med idag också, men det var mestadels Kattis och jag som byggde sandslottet på bilden... Hennes yngsta var arbetsledare. Var en som frågade om vi hade byggt en u-båt. Hrmpf! Det syns ju klart och tydligt att det är ett slott i "sagan om ringen-stuk" eller hur...?

Nu ska jag se Morden i Midsummer, ingen sommar utan Barnaby!

Pirates of the Njurunda

Var ut med båten och badade idag i Björköfjärden. Jäklar vad skönt det var, 21 grader i vattnet.
Stötte på några pirater ute i bukten oxå.

Och jo, det är jag som badar på fotot i mitten. Ingen säl. =)

SEMESTER!!!

Jihoooo... Imorgon blir det båt och bad! =)

Snart semester

Imorgon är det sista dagen innan semester. Tur är väl det! Rätt slutkörd.
Var ledig i onsdags, men ändå stressad över att hinna göra nåt när man väl är ledig. Humöret var inte på topp direkt, är det väl inte riktigt än heller. Tror jag har utvecklat nån form av inombords-Tourettes. Känner i vissa lägen att jag skulle vilja skrika massa fula, riktigt fula ord åt folk som stör mig. Behövs inte mycket för att jag ska irritera mig.

Kanske blir bättre efter semestern. Annars får jag nog "söka" för det...
Synd bara att jag har endast 2 veckor ledigt nu. Men i september blir det ju Kreta-trip. Ja just, skulle ju betala in resten av resan häromdagen. Gick ju mindre bra. Betalade in 2.000:- för mycket!!! Smartypants. Skulle visst få igen det till veckan iaf.

På lördag hoppas jag få lite strand-känning. Hoppas bara vädret håller i sig. Hade jag haft hus hade jag ställt till med grillfest, men nu lyser ju kåkarna med sin frånvaro tyvärr. Får väl hitta på nåt annat.

Hysteri

Oj oj oj, vilken hysteri det är i Birsta vissa dagar. Man blir ju helt slutkörd! Inte ens 5 minuter har det varit lagomt att göra, utan det har varit skitstressigt. Sista kunden gick ut 20.50. Dom skulle ha 14 vagnar med varor, hemskickad till Stora Blåsjön.
14 överfulla vagnar = mer än 14 kubikmeter med prylar.
Jag kommer nog inte överleva tills semestern. Den infaller kl. 18 på fredag.
Giv mig styrka!
Kanske inte är så hälsosamt att stå med reklamationer och problem hela dagarna. Man blir nog lite skadad. Omväxling tack!
Men det finns ju alltid dom som har det värre.

Nattkubb

En trevlig kväll med grillat och kubb i beckmörker...

Natten blev lång, solen hann gå upp igen...

En Gimlet för mycket kanske det blev?

Talangfullt

Bröllopet i lördags innehöll lite allt möjligt. Vigsel på verandan till dansbanan, sen blev det lagtävlingar. Alla blandades och gick en slags frågeslinga med olika uppgifter. Bland annat rocka rockring längst, bedöma spritsorter m.m.
Under middagen blev det uppträdanden av dom som serverade. Efter middagen gick en tjej bland gästerna iväg och bytte om, kom in och dansade magdans.
Senare på kvällen bjöds det på eldshow av en av killarna som var med på festen, han sprutade eld. Fy fasen vad äckligt med tändvätska! För att inte tala om farligt.

Började fundera vad mina kompisar skulle kunna komma med för talanger, om jag skulle få för mig att gifta mig. Får nog bli nåt som har med stor förtäring av alkoholhaltiga drycker att göra isåfall.
Fast Ullis kanske kunde cykla enhjuling. Brorsans ena son är ju bra på att trolla bort sig själv genom att hålla händerna för ögonen och säga "vart är Liman". Sen är ju Olle väldigt bra på att jonglera, så vi skulle nog få ihop till en liten cirkus.

Regndans

Idag ska vi på bröllop i Ånäsparken. Det sägs ju att det betyder tur om det regnar på bröllopsdagen. Det här paret kommer nog att få väldigt mycket tur, med tanke på hur mycket det regnar idag... Trist!
Men det blir nog kul! Jag känner ju inte brudparet, men eftersom brudgummen är njurundakille så drar det ju dit några kändisar iallafall.

Vackert väder

Hade ju beställt finväder till igår då jag var ledig och fick precis som jag ville! Blev en dag i Björköfjärden med Mamma, Pappa och brorssonen. Första båtturen nånsin för lillen. Vi trodde han skulle bli jätterädd för motorn och så, men det gick kanon. Han till och med sov på hemvägen... Lite kallt i vattnet tyvärr, så badet fick vänta tills vi kom på land igen...

Ingen sommar utan båtfärd. Men förr har båten alltid legat i Juniskär. Så man har tillbringat alla somrar i dom skären som liten.

Jag ser ut som en tomat i ansiktet idag, men det var det värt! =)

Lattjo

Använde ordet lattjo häromdagen, till en kund dessutom. "Vad har du för lattjo med dig då?" Vette fasen vad det kom ifrån, men jag fick ett gott skratt ifrån killen iaf. Tantvarning...

Saturday

Var riktigt nära att jag gick på Gatufesten ikväll. En kompis jag inte träffar så ofta ringde och försökte övertala mig. Känner nu att det var tur jag bangade. Helt slut! Tokvarmt på jobbet idag och efter lunch small det till med kunder och det blev kaos som vanligt. Lite personal och många kunder. Kom ifrån jobbet strax före kl.19.
Morgondagen kommer nog inte vara mindre jobbig, alla utomstadsbor som ska hemåt, men handla på Ikea först.

Nästa helg blir det fest iallafall. Bröllop! Lite jobbigt att jag inte känner dom som gifter sig, men det kan nog bli riktigt kul.

Nu är det filmtajm! Nåt svenskt får det bli, eftersom jag är ensam och kan bestämma själv. Får se hur länge man håller sig vaken... Står 1-1 i soffsovning den här veckan mellan oss här hemma och jag vill inte ha några fler poäng!

Gatufest-invigning

Gatufest-onsdagen blev lite sådär. Först irrade vi runt och sökte plats att äta på, var fullt överallt, men vi lyckades gå förbi Bishop´s precis när ett bord blev ledigt. Vi var ju 6 personer, så det gjorde det hela lite svårare också.
Middagen blev inte så lyckad, tog jättelång tid innan maten kom. En av oss fick maten 15 min före alla andra, så den hann ju kallna. Lite synd, men det var rätt gott iaf.
Sen gick vi upp till Anna och drack några drinkar innan vi begav oss ner i folkmassan. Oj oj oj, vad folk det var. Gick ju inte att gå på visa ställen. Slutade med att vi gick ner till Oleary´s tält och träffade massa Ikeaner. Tyvärr så gick strömmen i tältet, så det försvann rätt mycket folk därifrån.
Cyklade hem vid kl. 2. Lite vingligt, men förmodligen berodde det på att jag inte har cyklat på typ 3 år...

Tror inte att det blir nå mer gatufest för min del i år. Känns som om det räcker och jag ska ju jobba hela helgen.

Gatufestvecka

Undra vad som händer imorgon då. En sak är iallafall säker, jag ska in på stan och "rulla hatt med några glas innanför västen".
Är ledig på torsdag så det är enda dagen det finns utrymme för att vara bakfull. Snacka om att man börjar bli gammal... Man måste ju alltid räkna med att man kan må dåligt, för även om man bara dricker några glas så kan man ju bli knäckt, få huvudvärk eller dylikt.

Helgen är ju inte så mycket att fundera på, ska jag gå in så blir det nyktert. Jag jobbar hela helgen som ensam ordinarie på min avdelning. Misstänker att det kan bli svettigt i Blå-kuben, gatufesten drar ju extra mycket folk till stan. Så på söndag är dom bakfulla och griniga när dom kommer till mig. Eller om jag är helt fel ute så känns det ju bättre om jag går ut med den inställningen redan från början, då kan det ju bara gå bättre.