Tempo-pucko

Stannade för att köpa några småsaker på Tempo i Bredsand. Framför mig stod en av de mest puckade tanter jag skådat på ett bra tag. Hon började med att hänga över tanten framför, för att se om det fanns några batterier vid kassan. Så den gamla tanten framför tappade plånboken som hon höll i, när hon vände på sig. Sen beklagade puckot sig för att det var så mycket folk på affären och att hon måste skynda sig ut till sina hundar för dom kanske frös. (Hon var kund nr:3 sett från kassan). Så den gamla tanten sa att hon kunde få gå före, för "hon hade all tid i världen".
Efter de bytt plats säger den äldre "jaha, så du har hundarna sittande här ute?".
Då svarar den andra att "ja, dom sitter i bilen". (Det var -1 grad ute!) Sen frågar hon kassörskan var batterierna är. Hon pekar ut var de är.
Puckot säger "ja, men jag köper dom inte nu".
Vid det här laget har jag börjt bli måttligt irriterad över puckot.
Precis när hon betalat börjar hon surra om batterierna. Går till hyllan, sen förbi kassatjejen och säger högt och tydligt "47 kronor det var dyrt det!". Sen går hon ut.
Några minuter senare kommer jag ut, då står hon en bit från med sina 2 hundar.
Jag går direkt till vänster mot bilen. Då springer en av hundarna mot mig och hoppar på mitt ben. Tro att jag blev förbannad! Hon klarade inte ens av att hålla i en hund!
Och nu undrar jag, hur klarar hundarna av att vara utanför bilen, när dom fryser inuti...?
Hoppas hon fastnar i nån snödriva och inte kommer loss!!!

Åker hem. 2 bilar har parkerat på vår lilla väg, så jag höll på fastna 3 gånger när jag trängde mig förbi. =mer irriterad.

Har med mig 2 sallader från Charm. Tar ur påsen ur bilen. Hela påsen glider ur näven. Locken satt inte riktigt fast, så en sallad hälls ut till hälften över min fot!

Fyyy vad arg jag blev!
Och allt var Tempo-puckots fel!

Bitterfredag it is! Kanske man skulle gå ut ikväll med Janet och halva Ikea? Förlusta bort all aggretion?
Men det är ju så skönt att bara vara. Och imorgon får vi middagsbesök, så man kanske borde vara pigg då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0