Semesterhelg

Nu har det ju inte blivit lika mycket solande dom 2 sista dagarna. Men det är samtidigt lite skönt att få vila huden. "Skinnkostymen" kändes ju ett par nummer för liten vissa dagar pga. all sol. Fast jag hoppas på några fler soldagar till veckan.

På tisdag ska jag lämna in bilen för att reparera den. Skulle ju byta spindelled förra veckan, men då upptäckte mekanikern att avgas röret hade nästan rostat lös närmast katalysatorn. Så det blir till att byta ut hela det. Plus att jag ska köpa 2 nya sommardäck till veckan också. Blir sammanlagt en nätt summa på ca. 7.000:-. Tur vi blåste av att åka till Norge, hade nog inte haft riktigt råd med det. Men efter den här reparationen har jag ju en bil i princip toppskick =)

Igår handlade vi med oss mat och for till Ullis och grillade. När vi hade ätit klart åkte vi hem till Helena för drinkar på altanen. Vid kl. 23 åkte vi ner på pubafton på Juniskärs café. Det hör ju sommaren till att ha varit där åtminstone en gång per sommar. Känns som att tiden har stått stilla dom senaste 10 åren när man kommer dit. Hela Njurunda finns alltid på plats. Lite jobbigt att vara "städad" där(för det var jag). Man stör sig på att merparten av alla är hyffsat packade... Det regnade tyvärr, så man fick vara under tak och trängas.

Vi skulle gå ut bakom bilen för att kissa under tiden vi var där(finns bara en toa på stället som alla ska dela på). Jag tyckte att det var smart att gå ut en bit i höggräset, vilket visade sig vara ett dike! Gled rätt ner i det pga. det blöta gräset och slog armbågen i en sten. Jäkligt irriterande! Tur att det inte var vattenfyllt.

Snart ska vi åka till mamma och pappa för att grilla med dom och brorsans familj. Ska bli kul, har inte träffat kidsen på hela veckan. Får nog ta och låna den äldre nån dag här och åka och bada om det blir väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0