En dag i intervju-träsket

I morse blev man grillad! Först fick jag träffa 2 stycken butikschefer från olika Clas Ohlson butiker. Jättetrevliga och skämtsamma till tusen. Kändes ju helt ok. Sen när dom sa att dom kände sig nöjda, la dom till att "nu ska vi jäklas med dig". Blev inskickad till ett rum bredvid. Där sitter regionschefen och killen som är butikschef nu här i stan. Givetvis var killen härifrån stan den andre som intervjuade mig i fjol med min nya chef... (Rörigt!) Dom hade inga papper alls på mig, så jag fick berätta för dom varför just jag skulle ha jobbet. Plus att dom ställde massa kluriga frågor. Kände mig jäkligt förvirrad när jag kom ut. Nu har jag inte ens en liten känsla hur det går.

När jag kom på jobbet så kände jag att jag måste meddela min nya chef att jag sökt jobb hos hennes tidigare abetsgivare. Misstänke att hon kommer få höra det bakvägen annars. För givetvis drog dom ju upp att dom kände min nya chef. Nu är bara frågan om det är till nån fördel, ifall dom ringer henne och vill ha inside-infomation om mig...

Men jag var ju på intervju på jobbet idag också. Känns som att jag iallafall kommer få något där snart. Eftersom arbetskamraterna är kanon så är ju inte det fel heller, man vill ju inte tappa dom. Fast jag kanske kan smyga in dom sen på Classes. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0