Goda grannar och lite inavel

Kul att man har block-mongos till grannar...! Vi har nu bott här i 11 månader och har haft konstant problem med att komma in och ut till vår parkering. Såå irriterande! Har varit dagar då jag inte har kommit iväg till jobbet i tid då jag varit inparkerad. Ring hyresvärden och begärt att han ska lösa detta men det har inte blivit nå bättre för det.
Så man har ju gett upp helt enkelt och funnit sig i att backa ut ifrån parkeringen med 20 cm marginal på båda sidor. (Tur man inte är stel-opererad i nacken) Nu ikväll har en granne tagit hit sin über-långa husbil och parkerat den mitt ibland alla bilar på parkeringen. Ska bli intressant att se hur min käre sambo ska ta sig iväg till jobbet imorgon.
Vill ha hus nu!!! Egen parkering, egen tvättstuga, frihet!

Ska kolla på ett hus nästa onsdag, i Forsa. Ser ok ut på utsidan iallafall. Och eftersom det ligger i Njurunda så hittar man givetis en gemensam nämnare med innehavaren av huset... Helt sjukt! Bara man hörde efternamnet så fattade man ju direkt att det måste vara nåt släktskap till min fd. sambo. Skickade ett sms och det visar sig vara hans kusin. Undra om man får rabatt =)

Fick även ett tips av en kund på jobbet om ett hus i samma område. Även i det sammanhanget fick man en känsla av inaveln som försikommer i Njurunda-trakten. Hans granne har jobbat med min bror, denne granne hade en syster som avled och nu ska huset snart säljas. Detta kom vi in på bara genom att jag skulle skriva in hans adress. Det gäller att vara så där "om sig och kring sig" som det kallas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0