Lyx-jobb...?

Nu är sista natten avklarad! Skönt att ha det gjort på ett sätt, men vi har haft kul. Lite frusen inatt bara, gick och prickade av massor av listor hela natten, inte så fysiskt uppvärmande.
Men jag har svårt att tro att andra som jobbar natt har det så "lyxigt" som vi har haft det.
Börja jobba kl. 20, frukost-buffé kl. 22, lunch kl.00.30, fika med kaka kl. 03 och slutar kl. 05. 
Sen så i förrgår natt kom det 2 st. massörer så alla fick massage i en kvart vardera!

Har insett att jag kanske inte kan anta den tjänst som jag har blivit erbjuden. Eftersom det är en fast tjänst på 50% så kommer jag inte få nya stämplingsdagar när dom tar slut. Och den risken kan jag ju inte ta, även om jag "förmodligen" kommer att kunna jobba upp till nästan heltid ändå. Tänk om jag köper hus och sen om ett år står där med en halv inkomst... Hade ju varit annat om jag hade blivit erbjuden en tjänst på 75%, då hade man ju kunnat chansa.
A-kassan har skumma regler. Ska ringa dit när jag vaknat och kolla upp det ordentligt, så jag inte gör något dumt.
Får väl fortsätta jobba extra, eller söka vikariat, tills att jag har hittat ett "riktigt" heltidsjobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0