Dyr affär

Idag fick vi reda på vad dom begär för huset vi är intresserad av. Blev lite för högt pris tyvärr, 1.150.000:-, vi hade ju sagt 950.000:- till att börja med. Vet inte hur det kommer sluta, men vi har iallafall sagt att vi går inte högre än 1 miljon. Det kommer ju bli en massa andra kostnader som tillkommer också, så som lagfart, lösa pantbrev, besiktning, renovera köket m.m. Så man får räkna med 50.000:- till antagligen. (Tänk alla möbler och prylar jag ska handla för att fylla upp alla rum också, ännu mer pengar kommer gå åt...) Tänk om man visste hur det blir, då hade jag ju kunnat börja fynda på jobbet redan nu =)

Sen så har ju faktiskt inte jag nåt "riktigt" jobb heller... Fast arbete är det ingen brist på, jag kan nog jobba 200% just nu. Riktigt struligt i blå-kuben nu...

Kommentarer
Postat av: MP

Jaha.. vad synd då. Hade ju varit roligt om du flyttat ut men det kommer väl fler hus. I övrigt kan jag berätta att det blir alltid dyrare än vad man tror.... tell me about it!!!

2008-03-07 @ 07:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0