Sura gamla tanter

Vilket uppvaknande i morse! Inatt stod min bil parkerad utanför frisersalongen i huset bredvid. Eftersom jag kom hem efter Olle igår och han skulle åka först i morse(vi parkerar i fil annars).
Frisörskan har inte öppet alla dagar. Och det brukar inte vara nån där före kl.9.30. Så när jag åker på jobbet strax före 10 så är det ju ingen skada skedd. Vi har ju ingen annan parkering här på gården.
Men i morse kl.9 var det fullt med tanter (med blått hår antagligen) som hade parkerat på gården, närmare bestämt 5 bilar. Plus att grannens husbil och min bil var där också, inparkerade. Och det finns endast 3 parkeringar...
Så jag gick ut för att flytta min bil så jag kommer iväg på jobbet om en stund(måste köra över isig gräsmatte-knöl). Och ut kommer en sur kärring och skäller, säger att dom är skitförbannad därinne. Jag svarar emot och förklarar att jag flyttar ju på bilen och varför jag stått där, hon lyssnar inte, gapar lite till och slänger igen sin bildörr. Jag går in, sen ser jag frisörskan skälla ut gubben med husbilen efter noter, hon viftar febrilt med armarna och gapar på.
Det finns ju parkeringar på gatan bredvid, vad är problemet???

Nu tror jag att jag kommit på vad dom gjorde där inne i salongen. Dom planerar väl inför helgen då dom ska ringa och rösta på Christer Sjögren i melodifestivalen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0