Helgens bravader

Blev ett riktigt roligt bröllop! Jättefint i kyrkan, plus att det var mörkt ute så det blev extra mysigt. Festen hölls på hembygdsgården i hembyn. Det var flera roliga tal, några hade svårt att hålla tårarna borta. Brudens pappa drog en fantastisk berättelse som jag hoppas ska komma över, som egentligen inte hade nåt med bröllopet att göra, men rolig.
Jag drack lite too much rödvin. Bjöd på luftgitarrshow bla.
Sen upptäckte jag att en av brudens bästa kompisars kille, pratade precis som killarna i Nilecity. "Boomschakalack", "Hur många bultar  finns det i Ölandsbron", "Rabbadab". Han hade alltså dialekten, men jag blev naturligtvis tvungen att prata så med han hela tiden, stackar´n...

Anna-Carin har lagt ut finfina bilder från festen. Jag återkommer med några fler sen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jaha, men inga barn på G ?! :P Jag får inte så mkt tider nu förtiden! Så det blir inte så stor inkomst för min del om man säger så. Så jag ska börka plugga lite kurser : ) Men är fortfarande anställd. Så kanske ses någondag:P Dom har ju tydligen inte så många pass nu förtiden, skärt ner vad jag hört. Fint brudpar btw ;D

2008-11-25 @ 00:08:23
URL: http://malinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0