Turkish-maffian och mintgröna bidéer

Kom hem igår kväll efter hårt arbete i huset. Parkeringen är proppfull av bilar plus grannens stora husbil. Helt omöjligt att ta sig in till min parkering. Irriterande!
I huset bredvid vårat, som ägs av samma person som vårat hus, finns det en frisersalong. Tanten som haft den har precis flyttat ut. Numera ägs den av Turkish-maffian och har JÄTTESTORA siffror på priser över hela fönstret. (Billigt) Dom hade "inflyttningsmöte" igår. Räknade till 7-8 bilar, plus grannens husbil, på en parkering som egentligen rymmer 3-4 bilar. Jag fick parkera på trottoaren och gå och be dom flytta bilen. "Hej, är det nån av er som äger den röda Opeln?" Alla tittar förvirrat på mig. Till slut säger en "Aha, red opel" och en annan kommer med ut och ska flytta den. Jag berättar att "det kommer snart en bil till som ska in", sen parkerar jag och konstaterar att han ställde bilen på exakt samma ställe igen. Smart! Not!
Tänkte efteråt att om såå många hade det såå svårt att fatta vad jag sa, trots att det inte var så avancerat. Då är det ju stor risk för att det blir rätt många "Boy George-klippningar" i den där frisersalongen...

Ska bli såå skönt att flytta!

Går finfint med rivning, slipning och målning. Men lite trist att skiljas från den mintgröna bidéen. Kanske ska ställa ut den i trädgården och ha blommor i till sommaren =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, en bideé. Ska ni inte spara den? Läcker ju haha! =)

2008-10-09 @ 09:22:47
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0