Fredá

Riktigt skönt att sluta kl.10 en fredag för att sen vara ledig hela helgen. Hoppas jag får massor gjort här hemma.

Nästa vecka blir jag ett år äldre. Eller ja, en siffra högre. Men idag var jag in och köpte en dunk vin på bolaget och fick visa leg. Underbart! Sen att Emma som jag jobbat med i 1,5 år hela tiden trott att vi är ungefär jämngamla gör ju inte saken sämre. Hon är nämligen 24.
Bra att säga när folk frågar om man inte ska skaffa barn snart, "men jag är ju bara 24".

Hörde nåt lustigt på radion idag på väg hem ifrån jobbet. Det handlade om att en massa palestinier var inblandade i kravaller i Oslo, värsta nånsin tydligen, poliser hade blivit attakerade hårt. Dom spelade upp en ljudupptagning och det lät rätt kul, trots sammanhanget. Dom skrek en massa saker på norska och det låter ju inte speciellt hotfullt, mest bara kul.

Tänk ett hot på norska, det skulle man ju inte kunna ta på allvar.
"Jeg trenger å döde dig, pass på!"

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: MP

Hahah... just avslutet "pass på" gör ju att oavsett vad som hänt före i handlingen så asgarvar man!!!

Undra varför ett gäng bråkar i norge när resten är på andra sidan jorden???

2009-01-10 @ 09:21:24
URL: http://www.jissa-marita.blogspot.com
Postat av: Anna

Om det känns bra så kan ju jag meddela att min gissning inte var så många steg högre än Emmas... =)

2009-01-10 @ 16:20:13
URL: http://mittlivmedhund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hello u have been challenged on my blogg ;-)

2009-01-11 @ 13:10:10
URL: http://emmajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0