Oflytet is back

Att det aldrig kan gå smärtfritt någon gång! Blir sååå less!

Igår när jag kom hem från jobbet tyckte jag det luktade illa i köket runt diskho-området. Hittade inget, så till slut så tog vi bort sockeln under. Och vad ser vi där, slangen som går ner i från diskhon har "ploppat" upp och det har sipprat ut avlopssvatten! KUL! Mögel fläckar och prickar på väggen(Som endast är ett halvår!) Nu är frågan hur man går till väga. Lite svårt att se ner i golvet då det bara är 18 cm högt under skåpet. 

Idag när jag kom hem så hade vi fått en påminnelse från Telia, på en faktura där det var med nummerändring. (Men det skulle inte vi stå för då Telia hade gett oss ett nummer som ett företag nyss haft.) Så jag ringde för 1 månad sedan och dom skulle ta bort summan och skicka ut en ny faktura. Men icke! Blev till att ringa dit igen!

Hade varit och handlat massa mat på Coop i morse efter jobbet. Kom hem och gjorde en gigantisk kycklingsallad som skulle räcka både till lunch och middag.Givetvis så gick även det åt skogen!
Var nåt fel på fetaosten. Smakade sååå illa! Både Olle och jag var nära att spy. Ryser när jag tänker på det. Har fått pepprat i mig halstabletter för att få bort smaken. 
Köpte 2 förpackningar, så vi öppnade även den andra. Och den var lika läskig! Så jag ringde till Coop och berättade, så inte fler blir överraskade av detta. Skulle få igen pengarna om jag kom in med kvittot. 
Så nu måste jag åka och handla nåt nytt till middag... Inte för att jag kommer ha nåt sug på mat på ett antal timmar... Hua!

Har alla andra också sån här oflyt. Eller är det bara vi? 
Det är nästan så att den där reklamen från IF med råttorna som har oflyt passar in på oss. Allt kan verkligen inträffa...
Hyreslägenhet känns nästan lockande nu. =(


 
Ett bakslag till å jag hoppar i Nilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0