Skumma hotellskyltar

Den här skylten satt inne i vårt badrum. Man blir lite fundersam över flera saker.

Varför står det bara på grekiska att man ej får sitta på locket, men inte att man inte får kasta pappret i toaletten? Är dom V.I.P gäster kanske? På danska står det att det KAN gå i stykker. Men på de andra språken går det snabbt sönder. Har dom gått efter medelvikten i varje land, så danskarna är lättare i snitt kanske?
Dessutom blir man ganska så sugen att se efter exakt HUR snabt locket går i stykker.
Felstavningen "van värlig", kan jag iaf ha överseende med.

Nästa skylt är väldigt underlig. Byggt på en skröna.



När får man då bada? Inte efter frukost, inte efter lunch och inte efter middagen.
Vem kollar om man har ätit?
Det var dessutom den största skylten av dom alla runt poolen. Så det var viktigare än att man inte fick bada efter kl. 20.

Man får många funderingar när man ser sånt här.


Kommentarer
Postat av: janet

jag har en utmaning till dig i min blogg!

2009-09-27 @ 20:36:38
Postat av: Emma

Ja att man får kramp efter att man har ätit om man badar vet väl alla?! ;)

2009-09-28 @ 07:14:23
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Jayzee

Ha, ha, ha! Den fundering som dyker upp i mitt huvud är hur många timmar du spenderade på toaletten för att komma fram till allt detta.

2009-09-30 @ 16:05:48
URL: http://jayzee.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ha ha! Ja du Jayzee. Man kanske kan tror att jag tillbringade mycket tid där. Men det var i själva verket så att vi båda reagerat över skylten utan att sagt nåt förrän efter flera dagar. Så det blev en diskution om det där. Fatta vad avslappnad man är om man har så lite att tänka på =)

2009-09-30 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0