Svampyra

Vi drog till skogs förut Olle och jag. Var bara ute lite mer än en timme. Men vi lyckades hitta 3-4 liter på den tiden. Perfekt väder, promenad och massa svamp. Underbar höstdag!

    

Perfekt ställe att plocka på. Living on the edge så att säga... =)




Sen att varken han eller jag äter svamp är en annan femma. Det är ju skitkul att leta dom.

Nu är jag nästan i koma. Klev upp 03.50 i morse. Horribelt tidigt! Jag kommer tyvärr klaga på detta så länge jag börjar den tiden. Inte kul. Stämningen på jobbet är inte den bästa. Vi är tvingade till detta.
Börja jobba kl. 5 och ingen som helst OB-ersättning första timmarna. Fattar inte att dom får göra så. Har inte ens OB på lördagarna heller, då vi inte får det förrän efter kl. 12. Vansinne!
Sen att cheferna inte förhandlade med facket om detta att vi ska börja tidigare, utan bara låtsades som om ingenting när vi upptäckte det då vi skulle önska schema, är ju ännu märkligare. Vi fick kompensation för regelbrottet(Som tydligen är rätt allvarligt)genom att bli bjudna på smörgåstårta. Vilket skämt!

Kl. 6 var ju liksom tidigt. Men kl. 5 är mitt i natten enligt min mening. Det är ok om man kör ut tidningar eller är bagare.

Så där, då har man hävt ur sig lite irritation då. 
Men vad hjälper det.

Tror jag ska äta lunch, ta en dusch och sen en liten lur. Annars är man väl helt off ikväll.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Helt sjukt att de kan bara ändra schemat så där utan godkännande... Stackars er! Till veckan kommer jag hem och kanske jobbar lite så blir ni glada där borta ;)

2009-09-03 @ 21:53:25
URL: http://johannaahh.blogg.se/
Postat av: Leffe

Om du köper dig en husvagn kan du campa på parkeringen o sova en timme till.....hehe.

ss-puppan å du kan ju dela.......

2009-09-04 @ 19:42:28
Postat av: Cissi

Ha ha! Jag och Das Führer... Arbeit macht frei!

2009-09-05 @ 12:11:55
URL: http://ciber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0