K-släpp 2011

Imorgon är det dags. IKEA katalogen för verksamhetsåret 2011 kommer ut.
Trist att man inte tycker det är nå speciellt längre.
Innan jag började jobba på Ikea så var det ju en stor grej.
Jag läste katalogen fram och tillbaka flera gånger första veckan.
Förhoppningsvis blir det lite drag på jobbet åtminstone...

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar tills vi drar mot sydligare breddgrader =)
Fast det blir nog någon extradag till veckan innan det är färdigt.
Längtar bort till stenstrand, promenader i Dubrovnik gamla stad, pooldyk, frukostbuffé och mycket mer.

Sålde ju Olles gamla ford igår. Jag fick bilen av han, så jag fick göra vad jag ville för att bli av med den.
Jag gillar ju att sälja, så det gick bra =)
Intressant vilka typer som dras till billiga bilannonser.
Kalla mig rasist eller vad ni vill, men det första erbjudandet var för lågt, han skulle återkomma med pengar och hämta bilen på torsdag och var zigenare. Kändes inte stabilt.
Är jag smygrasist? Eller var det bara mer pengar som hägrade?

Funderar på att lägga pengarna på en kamera, systemkamera eller kompaktkamera med bra zoom är nu frågan.
Eftersom bilen inte genererade någon större förmögenhet så kan jag inte välja och vraka helt och hållet.
Det är inte lätt när det är svårt.

Till helgen drar jag upp till Ö-vik med hela gänget. Ska till herr Wikberg med sambo på Kräftskiva.
Var ett tag sedan man var däruppe nu. Har lovat hälsa på en gammal arbetskompis, men det får nog bli vid ett annat tillfälle. Så jag kan gå in på gamla jobbet också och hälsa på.
Ska sova i husbil för första gången. Är inget fan egentligen av sånt.
Men det blir nog en rolig resa iaf =)
Olle ska till STHLM för Farside umgänge, så vi blir splittade i helgen. 

Känner av en viss förkylning, men jag hoppas verkligen jag blir förskonad. Finnes icke tid för det.

Nu måste jag "Lägga igen pärskalen" som min mormor skulle ha sagt. 
Sova.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0