Spikar upp fönster med gnällspik

Vi byter fönster. Givetvis går det åt h-vete.

Balkongdörren är vänd åt fel håll. Men eftersom det är beställningsvara och bulleranpassat så tar det 8 veckor innan vi får nån ny. Och alltså kan vi inte göra färdigt, då vi måste ha kvar den felande dörren på platsen tills dess.

Det ser ut som ett slagfält här hemma och man kommer måsta ha skor på sig inne resten av helgen...
Riktigt annoying!

Men jag ska inte gnälla nå mer nu. Det går ju att lösa!

En arbetskompis la ut en länk till en sida som handlar om amigurumi, därigenom hittade jag en länk till bloggen GurraG. Startad av en 13-årig pysslig kille som hette Gustav. Men tyvärr gick Gustav bort på Alla Hjärtans Dag. Fruktansvärd historia.
Hans mamma bloggar om livet med och livet efter honom. Jag blev extremt berörd av det hon berättar.

Så jag ska nu börja tänka mer på att inte gnälla över små banala saker som går att fixa.
Men det är inte lätt att inte gnällspika...

Bjöd Brorsan+barn och min mor på middag ikväll. Sen såg vi Madagaskar, hoppade i soffan och sjöng "I like to move it, move it...". Lillen sjöng endast "Motti motti". Gullunge!

Nu är det snart Solsidan, måste preppa med nåt smaskigt men inte för onyttigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0