Hemlösa möss

Detta har varit en arbetssam vecka. Det har rivits altan och hundgård/hus.
Hundhuset visade sig vara ett gediget bygge som var väldigt slitsamt att riva. Och oerhört äckligt!
Det visade sig att hela huset har fungerat som ett råttbo. Då det var rejält isolerat har mössen tagit sig in på vintrarna och myst ner sig i isoleringen. Både i tak, väggar och golv.
Grannens 7-årige pojk kom förbi när jag stod och krattade det sista på "Ground zero" igår kväll. Han undrade varför det låg så mycket fågelfrön på backen, så jag blev tvungen att berätta om mössen. Han såg förskräckt ut när han frågade vart dom har flyttat nu då. Kändes lite svårt att svara på. Men jag sa att vi får väl hoppas dom inte flyttat in i nåt av våra hus. Kanske han drömde mardrömmar i natt...
-
-
Jag har nu gjort ritning på den nya altanen och bytt utemöbel med brorsan. Plus färgat överdragen på dynorna.
Så nu är det "bara" byggnationen kvar av själva altanen. Byggstart till veckan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0