Heltidsjobb

Idag har jag besiktigat bilen och den gick igenom utan anmärkning. UNDERBART! Hade inte orkat med nåt strul i dessa tider.
Man måste ju hålla hårt i pengarna nu då man inte kan jobba extra så lätt på jobbet. Det har ju kommit nån ny regel från facket, så Ikea blev tvungen att anställa en massa som har jobbat som behovare länge. Så numera finns det en poolgrupp på jobbet som ska täcka alla vakanser. Med andra ord mindre jobb och pengar till oss som tar på sig extra. Lite surt måste jag säga, nu när det är flytt på gång och allt här framöver. Man behöver ju varenda krona.

Alltså det här med visningar och försäljning av hus är ju banne mig ett heltidsjobb. Det ska fejas och piffas mellan varje besök. Blev tvungen att köpa höstblommor att ha på bron dessutom. Jag som inte har några gröna fingrar. Men fint blev det ju iallafall. Idag har vinden tömts och städats. Så nu kan spekulanterna kika även däruppe. Skönt att röja igenom allt så här innan flytt dessutom, så det går smidigt sen att packa och fördela saker.
Håller tummarna att det drar igång nån budgivning efter fredag, då det är visning igen.
Näpp, nu blir det till att få badrummet att blänka och ta en dusch, sen kommer ♥ på besök. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0