Otur i turen

Igår gjorde man en fin tabbe lagom till sängdags! Skulle stänga ner datorn och snabb-kollade mina mail. Hade fått 2 ifrån Svenska spel. (Jag brukar spela på Lotto på lördagarna, för spelar man inte kan man inte klaga över att man aldrig vinner liksom).
Öppnade det ena mailet och blir helt förvånad över att jag vunnit 1.716:- på Jokern!
Går in på Svenska spels hemsida och tänker att "lika bra att flytta pengarna till mitt bankonto direkt, det brukar ju ta några dagar". Klickar på överföring och ser sen att det är ett jättegammalt bankkonto och fel bank jag har skickat pengarna till! =(

Panik!

Hittar att deras kundservice har öppet dygnet runt. Ringer dit typ kl. 01.15(lätt uppjagad) och frågar vad jag ska göra... (Såg pengarna flaxa iväg ut i cyber-rymden)
Idag har jag faxat in det rätta kontonumret, så förhoppningsvis kommer det lösa sig. Men med tanke på min vanliga otur så får jag väl ringa massa samtal m.m. innan det är klart.

Den kommande veckan träffas jag i den blå kuben! Jag checkar in i morgon kl. 10. Ska jobba 6 långa dagar, så det blir nog inte mycket mer gjort.

Auf Wienerschnitzel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0