Dessa mäklare

Helt otroligt att man ska behöva "jaga" mäklare för att få köpa hus. Vi lade ju ett bud för nästan 2 veckor sedan, men har inte hört nåt sedan dess. Man vill ju nån form av respons ifrån säljaren, oavsett om det är positivt eller negativt.
Så idag tog jag och ringde. Mäklaren rabblade upp budet vi lade, men ett helt annat namn, typ Gabriella nåt.
Det har ju blivit nåt fel sa jag, det är ju satt på fel namn. Ja men då kanske ni måste lägga ett högre bud, fick jag till svar. Men hallå, vi var först med bud, så Gabriella har aldrig lagt nåt! Han försökte få oss att bjuda över oss själva!
Jag sa att vi ska titta på ett annat, så vi kommer avvakta. Känns som vi kommer avvakta nå jävulskt länge just nu!

Ringde mäklaren för det andra huset vi ska titta på. Hon var så extremt stressad så hon lyssnade inte på vad jag sa alls. Jag försökte förklara att vi kan ju bara komma lite udda tider pga. att vi båda jobbar kvällar och så. Men hon skulle promt boka in en allmän visning ändå.
Det slutade med att hon ringde både guuben och mig för att säga när det var visning. Plus att hon bokade in oss på den fast vi inte visste om vi kunde komma! Och givetvis jobbar vi kväll båda två, när det är dags.... Crazy women!

Slutar med att husköpet blir en så långdragen process, att det är lika bra att söka plats på Skottsundsbacken direkt. Fast då får vi ju bo i det området vi vill iallafall... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0