Scheize!

På väg hem efter jobbet idag, svängde en polismotorcykel ut på motorvägen framför mig och vinkade av mig från motorvägen. Var en civil polisbil som hade mätt upp att jag körde för fort  =(
Tur i oturen var att jag inte hade gasat på som jag brukar för jag höll på med stereon. Bra väder och ingen trafik just, får ju en till att trycka på lite extra annars.
Men jag hade kört 125 kmh på 110 väg. Så det blev 2000:-.
Polisgubben var skittrevlig, tur det. Jag satt i mina Ikea-kläder, så han frågade om det varit en lång dag på jobbet.
"Ja men jag gick ju back ändå" svarade jag.

Men det känns som att en gammal klysscha passar in förträffligt här "det kunde ha varit värre".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0