Tapetångest!

Kan banne mig inte bestämma vilken tapet vi ska ha i köket. Såå svårt att ta beslut om detta. Märkligt med tanke på hur många renoveringsbeslut jag tagit de senaste veckorna. Så jag tar gärna emot synpunkter. Det står mellan dessa två.

  



Ilandsproblem kan tyckas, men jag antar att jag inte har ingen lust att tapetsera mer på ett tag efter jag är klar med alla rum. Köksluckorna bli vita högblanka och svart bänkskiva. Sen är ju golvet svart/mörkgrått.

Igår var det barnvaktning och födelsedagsfirande som stod på schemat. Brorsans blivande fru skulle till frissan och färga håret inför bröllopet, så jag var med lillen.



Jag hann med lite golvläggning efter det innan det var dags att åka till Farmor som fyllt 80 år. Givetvis åts det i sju akter. Först smörgåstårta, sen vanlig gräddtårta och sju sorters kakor plus bullar. Shit, vad mätt vi var när vi åkte hem. Farmor frågade om nån ville ha med några kakor hem, så brorsan blev helt till sig och öste ner hela kakfatet i en påse. Desperat kak-lover!
Själv är man ju puckad nog att tro att jag ska kunna gå ner några kilo till bröllopet. Som om det skulle göra nån skillnad. Men renoveringen har iofs satt sina spår. Har fruktansvärd träningsvärk i skinkorna efter golvläggningen. Så vem vet, jag kanske har en grymt fast stjärt då, till resten av den pösiga kroppen... Hm.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken tur att jag inte hann säga det till nån då! :)



Var verkligen fina tapeter du väljer emellan, jag skulle absolut ha lika mycket beslutsångest som dig, nästan omöjligt att välja en!!

2008-11-13 @ 10:24:42
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej. Båda tapeterna är hur snygg som helst. Jag hade valt den längst ner...kanske för att den är/ser lite ljusare ut.

2008-11-13 @ 17:33:48
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: Jayzee

Kan rekommendera båda! Den översta har vi i sovrummet och den nedersta har vi i en mörkbrun variant i köket. Mönstret på den översta är ju snäppet snyggare, men den nedersta tycker jag passar bättre om du ska tapetsera flera väggar och inte bara en fond. Äh! Vad jag fegar! Den översta är läckrast.

2008-11-13 @ 19:11:13
URL: http://jayzee.blogg.se/
Postat av: Anna

håller med tidigare skrivare... jag tycker den översta är läckrast.. men det är du Cissi som ska titta på den varje morgon när du äter frukost.. eller serverar alltid olle dig frukost på säng kanske.. hahahaa

2008-11-13 @ 20:35:46
URL: http://annaleyonberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0