Ledig dag 3 av 3

I lördags när vi hade packat in brorsans pojk i bilbarnstol, strandpackning m.m. och skulle åka iväg, så startade inte min bill. Inge ström. Kul!
Fick byta batteri. Med andra ord 1100:- fattigare.
Men tur att det hände i helgen. Ska besikta den idag!
Jag är såå nervös. Hatar besiktning! Går hellre till tandläkaren.

Efter jag fått domen på bilprovningen så ska jag en kortis till Birsta. Sen åker jag till Allsta för att hälsa på en gammal kompis. Ska bli spännande att se deras totalrenoverade hus och träffa hennes yngste pojk, som jag bara sett som hastigast.

Igår fick jag en hel del gjort här hemma, men tyvärr är det väldigt mycket kvar på vår lista. Jag spacklade på massa ställen i källaren, slipade på en del ställen som redan var spacklade. Byggde ihop tvättställskommoden. Och avslutningsvis både städade och tvättade bilen.

Kommentarer
Postat av: Benny

Hoppas det räckte med batteri så det inte är generatorn som är paj.

Menar du kör ju rätt långt varje dag så den borde hinna ladda bra. Sedan är det ju sommar oxå.

Får se hur länge Passatens batteri håller nu när det blir kortkörningar ibland och den får stå ofta. Det är en -01:a

2009-08-13 @ 22:30:20
Postat av: Cissi

Ja men jag provade ju med batteriladdare över natten och den var lika död ändå. Då är det ju inte generatorn.

Konstaterade att det var knappt nåt batterivatten kvar dessutom...

Fick igenom den på besiktningen idag, felfritt =) Mycket nöjd!

2009-08-13 @ 22:45:54
URL: http://ciber.blogg.se/
Postat av: Sofie

hej, skoj att du hittat till min blogg :)

jag tror det mesta kan passa till iste, beror ju lite på vad man gillar och också vad det är för smak på isteet, citron kan ju exempelvis förstärkas med triple sec, persika kan förstärkas med peach tree, sen kan man ju ta en neutral smak som vodka eller kombinera med en helt annan smak som midori (melon), bacardi razz (hallon), passoa (passionsfrukt) eller om du vill ha något mer spännande varför inte en mörk rom, typ captain morgan black label med lite russin och punsch smak.. finns inga rätt och fel så länge du inte blandar i grädd- och nötlikörer haha :)

2009-08-17 @ 13:50:33
URL: http://drinkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0