Snart är det jul...

Tiden går med stormsteg mot julafton. Tyckte nyss det var sommar...

Igår kväll bestämdes vem som ska göra vad på julafton i matväg m.m.
Förutom diverse matinhandling så ska jag göra Ris á la Malta och klä ut mig till tomte på kvällen. Juligt värre.
Bäst man lägger manken till med båda sakerna. "Maltan" är ju en favorit, så det MÅSTE vara supergod.
Sen vill man ju inte vara sämre än fjolårets tomte. Min mamma. Brorsans då 3-årige son sa efteråt "Jag tyckte tomten var lite lik dig farmor". Och är man så liten och listat ut det, så var det ju ingen vidare föreställning. ;-)

Nä, nu ska jag ner och städa källaren! Imorgon blir det möblering av gillestugan och lite piffning, nu är det nära att man kan gå ner i källaren i strumplästen =)


Kommentarer
Postat av: Anna

nä men vilka hedersuppdrag du fått. :)

jag gillar ju att man får låna tofflor för att gå ner i källaren. kan de inte stå kvar där i trappen... ?

2009-12-09 @ 21:09:30
URL: http://annaleyonberg.blogg.se/
Postat av: Cissi

Från och med för 10 minuter sedan är det slut med tofflor i källaren. =) Om det inte är för värmens skull...

Kanske skulle skaffa riktiga inneskor. =P

2009-12-10 @ 16:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0