Beck - Mannen i bilen

Min mamma ringde förut. hon är hemma och har halsfluss. Berättade en jäkla historia.

Mamma och Pappa bor ute på landet med egen väg upp till huset. Det hade dykt upp en vit skåpbil på gården i förmiddags. Mamma hade börjat spekulera i vem det kunde vara, men inte kommit på vem. Kände inte igen killen i bilen riktigt. Efter mer än 15 minuter hade han fortfarande inte klivit ur bilen utan stirrar bara framåt. Så hon börja blir lite orolig över vad det var för nån. Stod ju ingen logga på bilen eller nåt. Hon ringer pappa och berättar att det är nåt skumt på gång. Då går killen ur bilen och går bakom huset, han har inge företagsloggor på kläderna heller så det är uteslutet att det är nåt sånt. Efter en stund bankar han på som fasen på både glaset och träet på dörren. Hon får lite panik. Pappa säger att han kommer hem.
Killen går bakom huset igen genom djupsnön och mot altanen. Mamma får panik och ringer Polisen. Berättar vad som hänt och dom ska skicka en bil. Dom frågar om det kan vara når gammalt ex eller dylikt. Men nej och att det skulle vara nåt naturligt är ju inte möjligt, berättar mamma. (Men hon var lite sugen på att säga att hon sett många Beck-filmer sa hon. Ha ha!)
Killen försvinner ur synhåll när hon pratar med polisen. Så dom lägger på. Polis och Pappa är på väg.
Helt plötsligt hör mamma att bilen startar och han kör extremt sakta därifrån. Hon ringer Pappa som genskjuter bilen i korsningen. Stannar  kliver ut, men killen vägrar öppna fönstret på bilen. Till slut öppnar pappa dörren. killen ser ut som ett frågetecken. Pappa undrar vad han håller på med, skrämmer folk. Då säger han att han är från EON och hittade inte elskåpet!
Underligt att söka det genom att sitta i bilen i 15 minuter rakt upp och ner! Sen stryker runt huset ytterligare 15 min och verkar mystisk.
Polisen avstyrdes innan dom hann komma fram.

Ska snart intaga årets semla. Brukar bara äta en per år. Ska till Janet och fika lite. Smaskens. Får väl ta en promenad sen i solskenet.

  

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men gud vilken skum människa! Jag hade blivit livrädd och gömt mig någonstans. Kom ihåg en gång när jag bodde i ljusta. Jag stod i köket och ser två fyllgubbar komma gåendes mot mitt köksfönster. Ser hur dom öppnar porten och mycket riktigt kommer dom och plingar på dörren. Jag springer in i sovrummet och gömmer mig. Hör sedan hur någon av gubbarna ropar in genom brevinkastet "hoho...är du hemma Kalle" Då lägger sig paniken och jag inser att dom gått till fel port! Men under tiden fick jag för mig att dom skulle bryta sig in och mörda mig. Jag har nog också sett för mycket Beck :)

2009-02-17 @ 16:57:46
URL: http://plingans85.webblogg.se/
Postat av: Annsofie

OMG!!! Är det nå fel att gå och ringa på dörren på en gång kanske?!?! Eller förvarna att man kommer!?

2009-02-18 @ 22:56:23
URL: http://annso.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0