Ping-pong



Måste ju vara sista gången på bra många år som jag är sjuk nu.
Har varit på vårdcentralen och fått diagnos. Halsflussinfektion. 122 i sänka, vilket tydligen inte är nån höjdare.
Doktorn sa att jag smittar i 3 dygn till efter jag börjar äta penicillinet.
Frågade hur jag trodde jag fått smittan och det är väl troligen via brorssönerna. Vågade inte berätta för han att dom också var på väg in till en annan läkare samtidigt, fast för andra symptom. Då har väl hela släkten hamnat i karantän. 
Läkaren rekommenderade att jag inte ska vara upp i brorsans barn på helst 2 veckor, för att bryta sjukdomsmönstret! Han kallade det för Ping-pong effekt.
Hua, vad länge med 2 veckor! Kanske kan träffa dom men inte ta på dom, hoppas jag. Blir jobbigt annars.
Tur Olle har varit ledig idag och kunnat skjutsa mig till VC och varit på apoteket åt mig.

Hur ska jag ha råd att laga bilen när jag aldrig jobbar?

Ska försöka bryta trenden och bara skriva positiva inlägg efter detta! Har ju inte varit speciellt muntert den senaste månaden...


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, halsfluss är verkligen inte roligt! :( har haft det massor med ggr, men brukar gå över snabbt så fort man börjar med penecillinet, ja det onda går över i alla fall. Krya på dig!

2009-02-09 @ 21:17:56
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Ingela

Din stackare! Jag har aldrig haft halsfluss men förstår att det inte är speciellt trevligt! Två veckor var ju en oerhört lång tid. Du kan ju tänka dig att jag håller på att bli knäpp när jag inte har träffat mina brorsbarn på fyra månader (det går ju tyvärr ibland så långt mellan gångerna jag åker hem) Men en resa hem till byn är nu planerad om en månad ungefär! :) Krya på dig nu så man snart får se dig på jobbet igen! Kram

2009-02-09 @ 21:41:24
URL: http://plingans85.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0