Att antasta en pil

Det är vad jag har pysslat med i några timmar. Sågat och sågat och hängt i grenar. Kapat och burit bort allt till komposten som nu är full.

Ändå har jag bara naggat lite i nederkant. Når ju bara 4 meter med stegen. Och trädet är ca. 15 meter högt. Gigantiskt!
I fjol så barkade de förra ägarna av trädet för att det ska börja självdö. Resultatet i år är att det faller extremt mycket grenar på backen. Ingen höjdare att sitta och sola under...
Det måste bara bort! Trots att pil är mitt favvoträd. Växer in i avloppssystemet tyvärr.



Har spolat bort allt frömjöl från altanen och sågat av en bit av en jättebuske som ska bort helt nästa år. Så det fanns en viss arbetsgnista inom mig fortfarande. Iallafall när jag är utomhus.

Arborist kanske skulle ha varit nåt för mig...?

Skulle ha jobbat extra 4 timmar imorgon, men det blev inställt. Märkligt. Undra om det är tillåtet att avblåsa mindre än ett dygn innan? Typiskt. Behöver pengarna! Stämplingsdagarna är ju helt slut nu.

Undra om man ska ta en dusch, annars kommer det nog skjuta ut pilskott i huvudet på mig. Tycker också det småkryper lite överallt just nu. Oiihh... Hua.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo jag blev tillfrågad, men vill vara ledig imorgon :)

så får man inte göra vad jag vet. man får aldrig dra tillbaka timmar som någon har gett ut.

2009-06-03 @ 19:42:49
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0