Deltidsträsket

Blev en timmes promenad i solen. Mycket skönt!

Verkar som att jag blir utan bil i en vecka. Han trodde det skulle ta rätt lång tid, för han måste plocka bort så pass mycket delar ur motorutrymmet för att komma åt den del som det är fel på. Men han sa att eventuellt kan han reparera den felande delen. med andra ord kanske jag kan skicka tillbaka delen jag köpte. Och spara ytterligare några tusen =) HOPPAS!

Ringde A-kassan nyss och frågade vad som händer när mina 75-dagar är slut. Och dom sa att jag får inga nya förrän alla dagar är helt slut(Även dom som det inte dras ifrån när man jobbar deltid.) Men alltså är det omöjligt för mig att få nya dagar eftersom jag har kontrakt på 71% i veckan...
Kan tänka mig att detta bidrar till väldigt mycket fusk!
Har hört att vissa arbetsgivare blir tvingad att hjälpa anställda att "fuska" genom att samla dagar på vissa veckor. För att annars är det ingen som kan ta på sig jobb. Jobbar man en dag så dras det ju 4 dagar från den lilla potten...
Sjukt att det ska behöva vara så!

Så här ser mitt golv ut när det är soligt ute och det skiner in i köket. Vackert va!
Ett par trickskidor och en knuff i ryggen på detta så skulle man ha en fulländad puckelpist!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men hade ni inte fixat golvet?! Blev de dåligt iaf??

Håller med om sjuka a-kassa regler!!

2009-03-24 @ 21:10:01
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är sjukt, då råkade pricka in EXAKT dom länderna jag alltid drömt om att åka till :)

2009-03-26 @ 20:47:18
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0