Dyr vecka

Blev saftigt hål i plånboken den här veckan.

Vi har fått en ny panna installerad igår och idag. Luft-vatten-värmepump. = minus 95.000:-
Fick en elräkning idag på 11.800:-. Dom bytte mätare här hemma, så det blev avläsning när vi låg som sämst till. Annars jämnar det ju ut sig lite mer under sommaren.
Plus att badrumsräkningen kom på drygt 30.000:-
Yippie!

Fast pannan är ju en investering för att vi ska få lägre elräkningar.

Nu blir det till att spurta med källarrenoveringen. Så vi kan värdera om huset så fort som möjligt.
Hmm... Undra om man ska ta tag i allt i helgen.

Imorgon ska jag på kontraströntgen av foten. Ska få en spruta på morgonen, sen ska det tas bilder av foten mitt på dagen. Betyder att jag måste tillbringa timmarna därimellan i Birsta. Men det ska nog gå bra. =)

Har ju blivit lite problem på jobbet nu när vi ska lägga schema för höste/vintern. Tydligen har dom lagt morgonpassen från kl. 05. Utan att berätta det för oss! Surprise! Smart av dom, det är ju inte ens lagligt att utöka arbetstider utan att förhandla med facket.
Så jag hoppas få veta hur det går imorgon. Vägrar börja kl. 5! Då skulle jag ju måsta kliva upp 03.50 på morgnarna.
Hade väl varit ok om jag hade varit bagare kanske...

Kommentarer
Postat av: Emma

Alla vägrar, facket säger att vi måste konfrontera våra chefer. Så vi kan väl gå ihop hela gänget och prata tycker jag. pia säger vi ska vara många på en gång :)

2009-05-14 @ 18:41:51
Postat av: MP

Oj oj.. ena olyckan efter den andra... foten, pannan, avloppet, elräkningen, jobbet... alltså det låter som om du skulle behöva vinna 10v dubbel betald semester i sommar!!!!

kram på er...

2009-05-14 @ 20:21:10
URL: http://www.jissa-marita.blogspot.com
Postat av: Cissi

Ja eller hur MP! Det skulle man verkligen behöva. Jag måste ha haft tur för länge, så allt skit kommer på en gång. Eller nåt åt det hållet iaf.

2009-05-15 @ 14:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0