Papphammarfeeling

Ikväll när jag skulle hem ifrån jobbet så hade givetvis framdörrarna på bilen frysit.
Inte så konstigt då det var permafrost ute. Svinkallt!
Jaha ja, gick och handlade några prylar på Coop innan jag bröt mig in i bilen genom att klättra ifrån baksätet.
När jag startar bilen börjar det pipa. Just ja, måste ju tanka.
Nästa tanke är att jag chansar och kör hem. Vill ju inte kräla ur baksätet på bilen på macken.
Spännande då det började ju pipa redan häromdagen, då jag sist körde.
I nästa andetag råkade jag dra igång vindrutetorkarna.
Hela rutan blev immig av smutsen som smetades ut.
Så klart, slut på spolarvätska! Började leta flaskan med gammal Ramlösa jordgubb som jag som en sista utväg använde förra veckan på rutan. (Luktade jordgubb i hela bilen.)
Fast det var ju som sagt permafrost ute så även den var frusen. Dock skvalpade det lite på botten och jag lyckades skaka till den så det börja flyta något sånär. Sen upptäcker jag att givetvis har ju rutan frusit fast, så det var bara att ge upp!
Men hela vägen hem kom jag! Trots tomma tankar och dålig sikt :)
.
Undra om jag kommer hinna tanka imorgon bitti.......?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0