Välkommen gröna granna...

Veckans färg i Sveas utmaning är GRÖNT!
Jag har utökat allt det gröna här hemma rätt rejält sista året, för grönt är just nu favoritfärgen.
Vi startar i vardagsrummet. Där finns gröna Billy, några kuddar, plädar och ljuslyktor.
Senaste förvärvet är en grön spegel som jag fick av Anna och Per för 2 veckor sedan.
Dom hade hittat den när de rensade ur Annas farfars hus. Jag blev superglad.
Har dock inte riktigt bestämt än vart den ska hamna.
Grön färg verkar förra husägarna haft god tillgång till. Flera detaljer som är målade i grönt.
Vi har 2 stora lampor i trädgården och ett element i tvättstugan som är något iögonfallande.
Men så är ju huset ifrån 1961.
Nostalgisk som jag är, måste jag ju visa min kära symaskin som gått i arv efter mormor och mamma.
En grön metallic Husqvarna med tillhörande grön väska ifrån mitten av 50-talet.
Ennan favorit är mina gröna glas efter mormor och morfar.
Undra hur många liter saft man druckit ur dessa.
Avslutar med den gula solens kompis.
Och snart, väldigt snart börjar det bli grönt ute också!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Underbart!! Gillar verkligen det gröna elementet, vilken cool detalj! :)

Ha det fint,

Sandra

2012-04-03 @ 11:38:15
URL: http://www.sveaspunkt.blogspot.com
Postat av: Lisa

"Ennan favorit är mina gröna glas efter mormor och morfar."



Har du någon aning om var man skulle kunna hitta sådana glas någonstans? Jag har fyra stycken och skulle så gärna vilja utöka till några fler!

2012-05-31 @ 02:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0